reklama

Včera som stretol dôchodcu

Nebudete mi veriť, ale včera (v sobotu 19. júna) som v Trenčíne na výstavisku stretol jedného dôchodcu. Tento muž bol kedysi idolom mnohých občanov Slovenska. Bol najpopulárnejším politikom, viedol najsilnejšiu politickú stranu, stál na čele vlády, má svoj podiel a) viny b) zásluh (škrtni, čo sa nehodí) na rozdelení Českej a Slovenskej federatívnej republiky. Po minulotýždňových parlamentných voľbách sa po ňom zľahla zem. Darmo po ňom novinári pátrali, akoby zmizol z povrchu zemského. A zrazu stál kúsok odo mňa, spolu s manželkou a nejakými dvomi príbuznými. Šedivý, zjavne unavený, zdal sa mi akoby prihrbený. Jeho charizma (ej, tú veru kedysi mal, bisťubohu!) sa kamsi vytratila. Kupoval v stánku paintballovú pušku. Asi pre niektorého vnuka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (59)

Nebolo to moje prvé stretnutie s týmto dôchodcom. V roku 2007 sme sa stretli na Dni stromu vo Vydrovskej doline pri Čiernom Balogu. Ako vtedajší hovorca štátnych lesov som bol moderátorom a spoluorganizátorom tohto (teraz nemachrujem, vážne) obľúbeného podujatia. Dôchodca prišiel na Deň stromu až popoludní, zjavne ho nezaujímal program. Chcel sa len stretnúť s generálnym riaditeľom (jeho meno sem nenapíšem, lebo si to ani nezaslúži). Bol som tak trochu nechtiac svedkom ich stretnutia.

"Tak ako, pán generálny, ako idú veci?" - opýtal sa dôchodca. Z jeho hlasu a dikcie vety bolo úplne jasné, kto je tu "gazda".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Buďte bez obáv, presne ako sme sa dohodli." - odpovedal generálny riaditeľ, zjavne trochu v pomykove (i keď čítať jeho emócie z tváre bolo veľmi ťažké, vždy mal mimiku strnulú ako medveď :)

"Príďte do kúpeľov, porozprávame sa." - z dôchodcovho hlasu bolo jasné, že to nie je pozvanie, ale rozkaz.

"Prídem, určite prídem. Ďakujem za pozvanie." - snažil sa generálny riaditeľ trochu prekryť direktívnosť dôchodcovej repliky.

Bolo mi to smiešne i trápne zároveň. Chlap so štyrmi akademickými titulmi stál pred svojim politickým chlebodárcom ako paholok pred gazdom. Predposratý.

Takže tak. A zrazu je tu opäť. Starý dedko, vyhasnutý, bez iskry v oku, moce sa po výstavisku. Mám sto chutí podísť k nemu a podarovať mu jeden výtlačok knižky Nežná zelená (nosím ich pár stále so sebou, všade ju ktosi pýta). A povedať mu: "Pán dôchodca, prečítajte si, ako sa hŕstka zamestnancov vzbúrila proti politickej rabovačke v štátnych lesoch! I keď viem, že máte veľmi podrobné informácie, toto je pohľad z druhej strany barikády."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chvíľu som koketoval s touto myšlienkou. No nakoniec som si povedal: Tento chlap si nezaslúži nič iné, len aby sme naň všetci zabudli. Definitívne ho vymazať zo svojej pamäti. Nech hrá paintball s vnukmi...

A ešte faktická poznámka na záver: Výsledky parlamentných volieb dávajú nádej, že vo veciach verejných ktosi urobí konečne poriadok. Pozorne sledujme kroky modro-oranžovej koalície a buďme pripravení reagovať na to, ak by sa vo vládnutí uberala nesprávnym smerom (iste viete, ktorý Smer mám na mysli :). Dúfam, že medzi lesníkmi je dosť slušných a schopných ľudi, aby vypoklonkovali tú spodinu, čo tam bačovala doteraz. Chcem veriť, že nový generálny riaditeľ (kto to bude?) zostaví nové vedenie z profesionálov, ktorí sú a ostanú morálne bezúhonní. Držme im palce, nebudú to mať ľahké.

Peter Gogola

Peter Gogola

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Komárňan, domestifikovaný v Banskej Bystrici. Milovník prírody a dobrého vína. Fanúšik rockovej hudby, bubnov, bežiek a Monthyho Pythona. Zoznam autorových rubrík:  Banská BystricaĽudia a lesyZbraneBubny a bubeníciSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu