reklama

Lakmusový papierik na ľahostajnosť

Poznámka pre tých, čo na hodinách chémie nedávali pozor: Lakmusový papierik je jednoduchá pomôcka na zisťovanie kyslosti, resp. zásaditosti.  Je to vlastne pásik papiera, napustený látkou, vďaka ktorej  pri ponorení do kvapaliny mení farbu: v kyslom prostredí  sa sfarbuje na červeno, v zásaditom na modro. Dnes som bol prítomný pri pokuse na zisťovanie občianskej bdelosti. Konal sa na Námestí  SNP v Bratislave. Zorganizovala ho Lucia Janovič a iniciatíva OZAD (Občania za aktívnu demokraciu) a dala mu názov „Vystavme vláde účet".  Vzhľadom na biednu účasť verejnosti a médií som usúdil, že lakmusový papierik sa sfarbil na červeno:  prostredie je kyslé, v spoločnosti chýbajú zásady.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Lucia Janovič je sympatická tridsiatnička s jasnými, nekompromisnými názormi na súčasnú vládu. Rovnako aj jej manžel Adam. Obaja stáli trochu bezradne na Námestí SNP a sledovali hŕstku ľudí, ktorí sa zhromaždili pred malým pódiom.

„No, ešte chvíľku počkáme", povedala Lucia a ospravedlňujúco sa usmiala.

V pohode", odpovedal som a „nenápadko" som sledoval policajné autá, ktorých bolo zrazu na námestí akosi priveľa. Aká dojemná starostlivosť. Vo vrecku som mal zubnú kefku a čepieľku na holenie (samozrejme z recesie). Tak sa chodilo na demonštrácie „za komančov"...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Demonštrácia mala na môj vkus až príliš pokojný priebeh. Keď ma vyzvali, išiel som na pódium a stručne som porozprával o aktivitách občianskej iniciatívy ĽUDIA PRE LESY. Krátko na to, ako som zišiel z pódia, pristúpil ku mne mladý muž a podal mi ruku:

„Ste super. Držím vám palce. Ja som ten hnojár. Ten, čo vysypal ten hnoj pred úrad vlády", povedal a usmial sa.

„Ste odvážny chlap.", konštatoval som.

„Však aj vy.", zakontroval.

No, neviem. Iste má význam prejaviť odvahu. Hlavne, ak ide o obhajobu a presadzovanie zásad slušnosti. Ale Slovač akoby nestála o to, aby v tejto spoločnosti platili nejaké zásady. Preto sa ten lakmusový papierik farbí na červeno...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S. „Poďme sa niekam najesť", vyzvala ma manželka Katka, keď sme odchádzali z Námestia SNP. „Fajn, pozývam ťa na švédsku kuchyňu", odvetil som a o pár minút sme zaparkovali pred známym obchodným centrom „na štyri". Vošli sme do reštaurácie na prvom poschodí. Postavili sme sa do rady, čakajúc s táckami v rukách. Katka sa otočila a smutne konštatovala: „Za nami stojí viac ľudí, ako bolo na tej demonštrácii na námestí. Divné mesto...divný národ".

Peter Gogola

Peter Gogola

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Komárňan, domestifikovaný v Banskej Bystrici. Milovník prírody a dobrého vína. Fanúšik rockovej hudby, bubnov, bežiek a Monthyho Pythona. Zoznam autorových rubrík:  Banská BystricaĽudia a lesyZbraneBubny a bubeníciSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu